Meer tips (Pro Activity)

Nutrition

Evenwichtige voeding helpt ons in beweging te komen. Alkalische voedingsmiddelen (fruit en groenten), veel calorievrije vloeistoffen (water, thee) en goede vetten (plantaardige oliën) ontgiften uw lichaam en helpen het gewicht te reguleren. Tegelijkertijd heeft het eten van minder worst, reuzel en zuivelproducten een gunstige invloed op ontstekingsprocessen. Dit maakt het sporten gemakkelijker en aangenamer. Hier zijn enkele suggesties:

  • Begin met fruit. Begin de dag met een stuk fruit naar keuze. Eet wat er in het seizoen is. Dit is altijd vers en nooit saai.
  • Verander in vis. Twee of drie keer per week, vervang worst of vlees door vis. Probeer verschillende soorten en manieren om het te bereiden.
  • Probeer supervoedsel. Er zijn planten die bijzonder grote hoeveelheden waardevolle ingrediënten bevatten – zogenaamde supervoedsel. Probeer elke week een nieuw type, bijvoorbeeld twee eetlepels chiazaden op je muesli, twintig gojibessen in je smoothie, enz.
  • Groenten en eiwitten in de avond. Ga voor groenten en mager vlees (kip, kalkoen) of vis. Dit helpt je gewicht te regelen en bevordert een goede nachtrust.
  • Verminder uw suikerinname. Vermijd minstens vijf keer per week sappen, frisdranken of frisdranken. Drink in plaats daarvan veel water en thee.
  • Hele granen – vol energie. Eet drie keer per week volle granen in plaats van witte bloem, d.w.z. volkorenbrood, volkorennoedels of bruine rijst. Let op de verandering in je gezondheidstoestand.
  • Ga voor groenten en mager vlees (kip, kalkoen) of vis. Dit helpt je gewicht te reguleren en bevordert een goede nachtrust. Verminder uw suikerinname. Vermijd minstens vijf keer per week sappen, frisdranken of frisdranken. Drink in plaats daarvan veel water en thee.

Levensstijl

Een actieve levensstijl is natuurlijk met een positief lichaam en geest. Het is tijd voor verandering als je je beseft dat de dagelijkse praktijk de norm wordt. Ga verder. Wat vind je echt leuk? Waar laadt u uw batterijen op? Wat inspireert u? We kunnen blijven veranderen tot op hoge leeftijd. Dit houdt de geest scherp en de levenslust wakker. Een paar suggesties:

  • Lees van tijd tot tijd. Hou je van misdaaddrama’s? Science fiction? Fantasie? Laat je meeslepen en inspireren door verhalen. Lees actief je gedachten en geniet van iets nieuws.
  • Besteed tijd aan uw hobby’s. Wat vind je leuk? Waar kan je jezelf echt in verliezen? Maak er tijd voor. Zulke dingen zijn gezond en geven zin aan het leven. En daar hebben we veel in gestopt.
  • Leer iets nieuws. Nieuwe ervaringen en vaardigheden verruimen je horizon. Ze voegen nieuwe contacten en meer voldoening toe aan je dagelijkse leven. Een taal bijspijkeren, nieuwe vaardigheden leren of een leuke hobby.
  • Wees natuurlijk. Breng meer tijd door in de buitenlucht. Dit is ontspannend, bevordert lichaamsbeweging en verbindt je met jezelf. Kinderen zijn er dol op en volwassenen leren het weer.
  • Samen actief zijn. Regel iets samen met vrienden. Ga bowlen, wandelen of fietsen. Dit genieten van het leven op zijn puristische manier.
  • Uitstapje naar het museum. Tentoonstellingen en musea bieden schoonheid, nodigen u uit om na te denken of bieden nieuwe perspectieven. Het brengt je op pad om mensen te ontmoeten en je zintuigen te herbronnen.
  • Stel doelen. Denk na over de volgende paar dingen die op het werk en in je privéleven komen en wat je wilt doen. Wat heeft dit nodig? Neem vandaag nog minstens één stap in de richting van deze doelen.

Exercise

Voor fitnessapparatuur geldt het volgende: Alleen wat we gebruiken zal blijven werken. Oefening moet geschikt zijn voor uw eigen leeftijd en individuele vaardigheden. Bijvoorbeeld, gewrichten die al gedragen zijn, moeten zorgvuldig worden getraind in het uitoefenen van compressiekrachten. Het versterken van uw spieren is een goed idee op elke leeftijd. Dit versterkt uw lichaam rondom en stabiliseert uw gewrichten. Hier zijn een paar tips en suggesties.

  • Beweeg uw gewrichten zachtjes meerdere keren per dag. Open en sluit uw handen. Rol uw hoofd, voeten en schouders voorzichtig op. Dit smeert uw gewrichten en maakt uw aansluitende weefsels los.
  • Houd het bekken en de heupen slap tijdens het lopen. Zachtjes zwaai je schouders iets meer dan normaal. Dit is een geweldige manier om uw rug te ontspannen.
  • Waar u ook bent op welk tijdstip dan ook, wanneer u wacht op een bus, uw tanden poetsend, onder de douche etc., en op tiptoes heen en weer loopt. Blijf er bij. Dit versterkt uw kuiten en enkels.
  • Buig je bovenlichaam twee of drie keer per dag zo ver mogelijk heen en weer en rust even uit in die positie. Dan langzaam rechtzetten.
  • Blijf waar mogelijk niet langer dan 30 minuten zitten. Sta af en toe op. Loop even rond. Maak je rug en schouders los. Maak dit de norm.
  • Vermijd pijn bij het sporten. Vermijd vocht en kou, en houd je gewrichten altijd lekker warm.
  • Geef de voorkeur aan zachte, gelijkmatige beweging (zoals fietsen, wandelen en wandelen) en vermijd ongelijke bewegingen.
  • Yoga oefeningen helpen het bindweefsel en de spieren soepel te blijven. Neem een proefles in een yogastudio.
  • Houd het bekken en de heupen slap tijdens het lopen. Zachtjes met je schouders iets meer zwaaien dan normaal. Dit is een geweldige manier om je rug te ontspannen. Waar je ook bent op welk tijdstip dan ook, wanneer je wacht op een bus, je tanden poetsend, onder de douche: Loop wanneer u op uw fooien loopt. Blijf er bij. Dit versterkt uw kuiten en enkels.