Meer tips (Daily Essentials)

Nutrition

Het zijn de kleine dingen die op de lange termijn vaak een verschil maken. Dit geldt ook voor voedsel. De kwaliteit van onze voeding kan met een beetje moeite verbeterd worden. Er is nauwelijks enige inspanning nodig, maar er zijn veel langetermijneffecten. Hier zijn een paar ideeën om aan de slag te gaan:

  • Heb je gehoord van lijnolie, het ‘vloeibare goud voor cellen’? Doorgeroerd met kwark en op smaak gebracht met knoflook, zout en peper – gewoonweg heerlijk met onovertroffen gezondheidsvoordelen.
  • Verse kruiden voegen iets toe aan de smaak en geconcentreerde actieve ingrediënten voor de gezondheid. Basilicum, tuinkers, tijm of koriander. Dit bespaart op zout en voegt echt iets toe aan het gerecht.
  • Hele meeldagen hebben. Je moet even wennen aan volkoren. Begin daarom met één dag per week. Brood, pasta, rijst – alles is verkrijgbaar in volkoren. Het maakt je slank en gezond.
  • Koop biologisch vlees. Het smaakt over het algemeen beter, is gezonder, eerlijker voor de dieren en spaart het milieu. Probeer het gewoon eens.
  • Groenten zoals broccoli, rucola, kool, spinazie en Chinese kool zijn veruit de gezondste die de natuur te bieden heeft. Hoe vaker je het eet, hoe beter voor je lichaam en geest.
  • Vermijd suikerhoudende frisdranken. Schakel zo vaak mogelijk over op water. Uw gewicht en metabolisme zullen u dankbaar zijn.
  • Ga voor de kracht van bessen – ze zitten vol met kracht. Op hun best vers en rijp met yoghurt, kwark of gewoon af en toe gegeten. Er is nauwelijks iets gezonder.
  • Neem meer tijd om van uw eten te genieten. Laat het er mooi uitzien. Neem de tijd om het te kauwen en te proeven. Je ligt minder in het oosten en bent meer tevreden.
  • Kleine dingen kunnen een groot effect hebben. Ga voor de kracht van bessen – ze zitten vol met kracht. Op hun best vers en rijp met yoghurt, kwark of gewoon af en toe gegeten. Vermijd suikerhoudende bruisende dranken. Schakel zo vaak mogelijk over op water. Uw gewicht en metabolisme zullen u dankbaar zijn.

Levensstijl

Onze levensstijl is essentieel voor ons welzijn. In het moderne leven van alledag bouwt de situatie zich snel op om het ons onnodig moeilijk te maken. Een rommelige omgeving, te veel onnodige dingen, ongunstige gewoontes. Je leven ontdoen van je leven. Het kan veel gemakkelijker worden gemaakt. Geef uw dagelijks leven een frisse wind in de lucht en laat het verleden voor altijd los. Hier zijn een paar suggesties:

  • Laat u digitaal opruimen. Maak uw digitale leven een beetje duidelijk. Verwijder zinloze profielen op platformen die u niet meer bezoekt, of annuleer een paar digitale nieuwsbrieven die u nooit gelezen heeft.
  • Overzichtelijke garderobe! Neem een paar uur de tijd voor je garderobe. Wat heb je in minstens een jaar of langer niet gedragen? In de tas! Maak ruimte voor iets nieuws.
  • Laat het er mooi uitzien. Leg een bos bloemen op je bureau, ga naar de kapper, laat een tafel er bijzonder mooi uitzien, enz. Uw ideeën kennen geen grenzen.
  • Wees blij met jezelf. Geen kritiek vandaag nog. Wat er ook gebeurt. Wees lief en blij met jezelf. Kijk hoe dat voelt.
  • Maak vriendschappen. Wie heb je niet gebeld in een tijdje? Met wie heb je al lang geen contact meer opgenomen, ook al liggen ze je na aan het hart? Neem contact op en houd deze vriendschappen gaande.
  • Het leven meer voluit leven betekent niet altijd ‘meer’ van iets. Dit kan ook worden bereikt met aandacht. Je volle aandacht bij het eten, rennen, liefhebben en spreken. Dompel jezelf onder in het moment. Leid een intensief leven.
  • Creëer tijd om te ontspannen. Kijk waar je woont voor een yogastudio, autogene training of watergymnastiek. Zoek naar iets dat ontspanning biedt en meld je aan om het een uur lang te proberen.
  • Maak tijd voor jezelf. Creëer tijd om te ontspannen. Wat dacht je van yoga, autogene training of watergymnastiek. Gewoon regelen om het te proberen voor een uur. En nieuwe vrienden maken. Wie heb je niet gebeld in een tijdje? Wie heb je niet gecontacteerd voor een lange tijd, ook al zijn ze dicht bij je hart? Meld je aan.

Exercise

The most important thing with exercise is that it happens. No matter how. Every time you stand up after sitting down for an extended period and every additional step gets the blood moving, moves the joints and as such benefits your health. More intensive exercise such as walking, jogging or fitness training also has clear health effects. Every hour spent doing this prolongs your life by two to three hours. Here are a few tips on how to start doing this:

  • Stand up from your desk every 30 minutes. Stretch. Breath in and out deeply two or three times and off you go again.

  • Ignore the lift or escalator and walk at least once a day. Feel the liveliness in your muscles!

  • If working with a computer, keep moving your shoulders back and forwards as well as lower them for five seconds. Avoid tension in your neck.

  • Use a step counter and start your own competition. 200 more steps every day. How far will you get? Getting up to 5,000 would be great.

  • At the next meeting, go for walk together outside. Business meetings can go well with a relaxed walk.

  • Ride your bike to work at least once a week if possible.

  • Regularly go for a walk with your partner, your children or friends. Use time together for talking or playing.

  • Don’t get angry about water under the bridge. Just go for a short walk. Perhaps even a whole stop!

  • Make exercise part of your daily routine! Don’t get angry about water under the bridge. Just go for a short walk. Perhaps even a whole stop! Use a step counter and start your own competition. 200 more steps every day. How far will you get? Getting up to 5,000 would be great.